Maatregelen PostNL zorgen voor stress bij kleine winkeliers

Door topdrukte legt PostNL het aantal pakketjes dat bedrijven kunnen meegeven aan banden. Dat zorgt voor stress bij de kleine ondernemers, meldt RTL Nieuws.

Dagelijks kunnen er nu 1,7 miljoen pakketjes door PostNL worden opgehaald bij bedrijven, waarvan een deel komt van grote spelers en een deel van alle kleine ondernemers samen. "De grote klanten krijgen een dag van tevoren een bericht over hoeveel pakketjes ze kunnen meegeven", legt een woordvoerder van de bezorgdienst uit. Voor de kleinere klanten is er een totaal aantal beschikbare labels per dag. "Is dat aantal bereikt dan kunnen ze geen labels meer aanvragen." Volgens PostNL is het de enige maner om de instroom vanuit de pakketpunten te controleren. 

Wijnand Jongen, directeur van brancheorganisatie Thuiswinkel.org, zegt afgelopen veel meldingen te krijgen van zijn leden. "Honderden webwinkels hebben ons al gebeld. Sommige zijn ook heel erg boos, maar we zijn er reëel in. Het is helaas niet anders." Jongen stelt dat niemand had kunnen voorzien dat er voor kerst een lockdown zou komen. "PostNL doet er alles aan om zoveel mogelijk pakketten te bezorgen."

Reacties 5


Koen van Dijk 24 dec, 10:34

Ik ben een typisch Kleine ondernemer en ongelooflijk tevreden over de diensten van POST-NL juist NU.. Zelfs op de meest extreme dagen hebben slechts enkele pakketjes die wij hebben verstuurd vanuit onze webwinkel en dat zijn er gelukkig degelijks best een hoop, maximaal 2 a 3 dagen vertraging gehad.
Ook vandaag heb ik al weer diverse aflevermeldingen gehad van pakketjes die we gistermiddag pas bij ons droppunt hebben afgegeven. Alle medewerkers en organisatie: Complimenten.


Chris O 24 dec, 23:51

Het probleem is als webwinkels adverteren met nu bestellen,voor kerst in huis. Dat schept verwachtingen en haalt mensen over om toch te bestellen. De teleurstelling is dan groot als het vervolgens niet lukt!


Klaske Goedhart 25 dec, 10:00

Als ondernemer moet je back up hebben. Dus Postnl werkt met onderaannemers zoals my parcel en sendcloud dus als kleine ondernemer is het handig om extra accounts te hebben. Dus myparcel lukte niet en toen de zegels bij sendcloud gemaakt. Alle pakketten zijn maandag meegegaan. Met Postnl.


Karl Gimbergh 25 dec, 14:58

Beste mensen,
PostNL heeft al vroeg dit jaar aangegeven met reclames, om eerder bestellingen te doen.
Als men hier geen gehoor aanneemt, dan kan je dit verwachten. De medewerkers van PostNL doen er alles aan dat u pakketje optijd komt.
Ook doet u er goed aan, om het jaar te benutten om zin volle cadeaus te kopen. Deze kunnen vaker goedkoper zijn, dan een Black friday ect en hoeven ze naar de Kerstdagen niet op Marktplaats gezet te worden.
Fijne Feestdagen


Koos Werkloos 25 dec, 23:21

Dit land kan helemaal niets aan. Alles wat gedaan moet worden gaat fout of duurt langer. Hoe dit komt? Personeel wegsaneren. Snijden in de kosten om zoveel mogelijk winst te maken. Ondertussen wel een bloedprijs vragen voor je diensten. Ja de mensen van post nl op de werkvloer werken zich voor een habbekrats de pleuris. Post nl blijft reclame maken maar de bezorging is zeer ernstig vertraagd. Nu krijgen de consumenten het verwijt dat ze zoveel bestellen. Waanzin. Niemand in dit totaal verklote land neemt verantwoordelijkheid. Het is altijd de schuld van een ander.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!