In de huidige markt moet een stabiele omzetgroei komen uit de bestaande meters: meer omzet per vierkante meter. Visual merchandising biedt kansen voor duurzame groei die retailers nog te vaak laten liggen. Visual merchandising is key voor een aantrekkelijke (vers)beleving en dé manier om meer omzet per vierkante meter te genereren. 

Kansen voor retailers
Voor meer omzet per vierkante meter worden nu vaak promo’s ingezet, maar hoewel het volume dan wel omhooggaat, blijft de marge laag. Wat we willen is meer omzet per klant en gedreven door marge-rijke producten. Dankzij sterke visual merchandising zet je juist die producten in de spotlights. Kortom, duurzame omzetgroei en tegelijkertijd een aantrekkelijke en dynamische winkelbeleving. 

The product is the hero
Van retailers wordt vandaag de dag verwacht een onderscheidende en inspirerende beleving te bieden. ‘The product is the hero’ en een mooi product verdient een goed podium. Visual merchandising gekoppeld aan actuele thema’s maakt de winkel verrassend en dynamisch. Bijvoorbeeld door verspresentaties te koppelen aan het receptenmagazine. 

Mercado ‘all-in one’
Alles wat je nodig hebt voor succesvolle visual merchandising gecombineerd in één pakket:

  • Modulaire meubels
  • Concepting
  • Training
  • Begeleiding

Zo haal je het meest uit jouw assortiment en (vers)afdeling en stimuleer je de creativiteit van de medewerkers. Een kleine investering, met een hoge impact.

Meer weten? 
www.josdevries.eu/Mercado


Mercado is een initiatief van JDV (JosDeVries) en Jan Koster Visual Merchandising.
Klik voor een fotoslide op de pijltjes in de hoofdafbeelding van dit artikel.