Medewerkers van Decathlon zijn begonnen met de bezorging van sportspullen vanuit de 21 winkels die de keten in Nederland heeft. Dat gebeurt veelal met de fiets. Grote spullen worden met een busje naar de klanten gebracht.
Decathlon hoopt zo een deel van de druk bij PostNL weg te nemen en wil zo minder afhankelijk zijn van externe bezorgdiensten. "Daarnaast zijn we allemaal actieve sporters. Dus thuis op de bank zitten, is niets voor ons", zegt projectleider Kaj Slenter. In eerste instantie ging het om zo'n duizend click & collect-pakketten die al in de winkels klaarlagen om door klanten opgehaald te worden. De komende weken gaan zo'n vijfhonderd medewerkers door met de bezorging. De kosten zijn gelijk aan die van de normale bezorging, de levertijden zijn in sommige gevallen korter.
Ook Dille & Kamille is met een eigen bezorgdienst gestart: de Dille & Kamille fiets-express. Klanten die binnen een straal van vijf kilometer van een Dille & Kamille-winkel wonen, kunnen daarvan gebruikmaken. Vervolgens wordt de bestelling nog dezelfde dag op afspraak thuisbezorgd door een winkelmedewerker. Klanten in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Haarlem kunnen gebruikmaken van de lokale onlinebestelservice Orderdaily.
Eerder lieten onder meer Blokker, Rituals, Ici Paris XL en MediaMarkt al weten bestellingen zelf bij de klant te bezorgen.
Reacties 0