Lululemon zet de komende tijd groots in op internationale expansie. Dat laat ceo Calvin McDonald weten in een interview met de Financial Times.
De vraag naar sport- en vrijetijdskleding nam het afgelopen jaar sterk toe, mede door het thuiswerken en de focus op gezondheid en welzijn. Daardoor wist Lululemon in tegenstelling tot veel andere kledingmerken omzetgroei te realiseren.
Op dit moment haalt het Amerikaanse label veertien procent van zijn omzet, die in 2019 zo’n vier miljard dollar bedroeg, uit het buitenland. McDonald ziet naar eigen zeggen geen reden ‘waarom dat de komende jaren niet fifty-fifty kan zijn’. De ceo zegt onder meer te mikken op China, Japan, Zuid-Korea, Australië, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Op dit moment zijn 140 van zijn 515 Lululemon-filialen gevestigd buiten de Verenigde Staten. Naast het buitenland zegt de ceo zich meer te willen richten op mannelijke klanten, die Lululemon volgens de ceo vaak nog als vrouwenmerk zien.
Reacties 0