Zo zet dit sportmerk zijn Japanse roots centraal

Onitsuka Tiger heeft zijn eerste vestiging in Milaan geopend. De winkel zit in een oud industrieel pand uit 1900. Het sportmerk neemt 220 vierkante meter van het gebouw in beslag en verdeelt die oppervlakte in drie secties.

Onitsuka Tiger, een sportmerk dat onderdeel is van moederbedrijf Asics, heeft zijn eerste vestiging in het Italiaanse Milaan geopend. De winkel zit in een oud industrieel pand uit 1900. Onitsuka Tiger neemt 220 vierkante meter van het gebouw in beslag en verdeelt die oppervlakte in drie secties.

Het interieur is bedacht door de creative director van het merk, Andrea Pompilio, die zoveel mogelijk van de originele details van het pand intact heeft gelaten. De drie secties van de winkel hebben elk een eigen naam: Laboratory, Japanese Black Lacquer Box en Tunnel

De grootste afdeling is Laboratory, waar vooral de grijstonen overheersen. Hier heeft het sportmerk vooral zijn speciale items neergezet. In Japanese Black Lacquer Box wordt het vakmanschap van Onitsuka Tiger benadrukt, waarbij de focus ligt op de Japanse roots van het merk. De afdeling Tunnel is gehuld in Tai Chi-geel, de kleurtint die kenmerkend is voor het label. 

Ook de binnentuin van het pand is in originele staat gehouden, met zijn gietijzeren glazen pui en schuifdeuren. De tuin moet het 'zen-gevoel' uitstralen en ook hier komen de geeltinten terug, evenals bamboe. 

De flagshipstore in Milaan verkoopt sportkleding en sneakers voor heren, dames en kinderen. In het kader van de winkelopening verkoopt het merk ook de exclusieve collectie die ontworpen is door de New Yorkse artiest Brian Kenny.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen