SoLow krijgt kapitaalinjectie van meer dan 15 miljoen

SoLow krijgt kapitaalinjectie van meer dan 15 miljoen

Private-equityfonds Vendis Capital neemt via een miljoeneninvestering een meerderheidsbelang in SoLow. De discountketen wil het aantal winkels flink uitbreiden.

De Europese investeerder en het Culemborgse bedrijf maakten niet bekend om hoeveel geld het gaat. Maar Vincent Braams, partner bij Vendis Capital, zegt tegen RetailNews dat het fonds meestal tussen de 15 en 45 miljoen in een bedrijf investeert. "Deze past daar heel goed in, laat ik het zo zeggen." Dus boven de 15 miljoen? "Ja, zeker."

SoLow werd in 2003 opgericht door de broers Danny en Francois Dame, die begonnen met een kraam op de markt. Later openden ze winkels, met onder meer feestartikelen en hobby- en knutselspullen tegen een lage prijs. Inmiddels heeft SoLow 35 winkels in Nederland.

Er komt een nieuw managementteam, dat wordt geleid door ceo Gert-Jan Becks. Hij had eerder leidinggevende functies bij Swinkels Family Brewers, Bacardi-Martini en Nestlé. Danny Dame, nu nog algemeen directeur bij SoLow, schuift volgens Braams door naar de raad van commissarissen. Hij blijft zich voorlopig ook nog met de inkoop bezighouden. Net als zijn broer, die meer op afstand staat van het bedrijf, blijft hij minderheidsaandeelhouder. "Sowieso zijn ze er de komende jaren nog bij."

Volgens Braams komen er veel meer winkels in Nederland bij en wordt vol ingezet op de webshop. Uiteindelijk wil SoLow ook de stap naar het buitenland zetten.

Reacties 4


John Michiels 7 jan, 11:20

Hopelijk vlug ook in België, zodat we niet steeds naar Breda moeten :-)
Een winkel zoals SoLow bestaat hier nog niet


Christina Hurkmans 7 jan, 21:43

En Action dan?


Berry Kolder 8 jan, 08:48

Deze winkels verzieken de markt


D E 8 jan, 12:17

Tegenwoordig sterft het van de goedkope rommelwinkeltjes die heel veel verkopen maar kwalitatief vaak slecht spul verkopen. Action, Big Bazar, Flying Tiger, Sostrene Grene, SoLow en nu ook Miniso. De markt wordt inderdaad overspoeld door deze zaken en winkels die specialiseren in kwalitatief beter spul in het middensegment delven het onderspit. De speelgoedbranche bijvoorbeeld, maar denk ook aan de kantoorartikelen en knutselartikelen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!