H&M Group met drie winkels naar Mall of the Netherlands

H&M Group met drie winkels naar Mall of the Netherlands

H&M Group opent begin dit jaar drie winkels in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. Het gaat om H&M, H&M Home en Monki.

Voor H&M Home is het pas de tweede winkel in Nederland. De andere zit sinds juni in de Kalverstraat in Amsterdam. Het gehele assortiment zal in Leidschendam worden aangeboden, inclusief meubilair, lampen en een samengestelde collectie van andere merken.

In het filiaal van H&M, met een etalage van vijftig meter lang, zijn alle dames-, heren- en kindercollecties van het merk te vinden. Voor Monki, dat zich op meisjes en jonge vrouwen richt, is de vestiging in Mall of the Netherlands de elfde in Nederland.

Wanneer de winkels precies opengaan, is nog niet bekend. De opening van Mall of the Netherlands staat gepland op 18 maart.

Reacties 9


Paul Pranger 13 jan, 01:22

Petje af voor Mall of the Netherlands, binnensteden lopen leeg en hier worden mooie merken gecontracteerd. Spannende en nieuwe merken toevoegen lijkt me komende tijd niet realistisch omdat al die merken reisverboden hebben of zelf ernstige hinder ondervinden van de Lockdown in hun eigen land.
Laten we eerst eens zien wat het wordt en dan beoordelen of veroordelen zoals sommige hier doen.


L V 9 jan, 23:11

Koop tweedehands en alleen bij fair trade kledingmerken en kleinere kledingmerken zoals Tante Betsy, Blutsgeschwister, People Tree, Bakery Ladies, King Louie, Halsoverkop, Snag Tights, Cissi och selma, Koko norway, Margot MWM, Lien en Giel, Etsy verkopers en Zilch.


Marie Smit 8 jan, 14:11

Ik ben benieuwd of deze mal wel haalbaar is want de megastore in Den Haag die staat leeg dan heb je de Bogaard die is ook helemaal leeg die gaan ze nu verbouwen tot woningen volgens mij is dit allemaal een grote witte olifant binnen 20 jaar staan er woningen in de Mall. De mensen die hier wonen die zijn niet blij met de mal ook omdat het file veroorzaakt een heel veel lawaai de route naar de maldy is niet goed gepland.
De staan slagbomen zal ik denk dat in de toekomst moet je betalen om te parkeren En dan komt er helemaal niemand en vooral niet als Pathé hier komt dan komen 4 bioscoopzalen en bowling Ally. Net de covik heeft niemand meer geld er staan al veel te veel winkels leeg zo Waarom zou dan deze mal van The Netherlands opgevuld worden met winkels. Winkels die betaalbaar zijn zoals Zeeman die komen er niet in omdat het een Klasse te laag is voor in deze mal en dan zeggen ze in Nederland is alles gelijkwaardig Nou deze mal die stoot mensen al af en tegen de schenen.


D E 8 jan, 13:11

In Rotterdam zit er ook een H&M Home ingebouwd in de flagship aan het Beursplein. Is inderdaad geen aparte winkel maar toch.

Verder eens met Joost Kriek. MOTN beloofde vooraf zich meer te zullen onderscheiden door ook winkels toe te voegen die nog niet in Nederland gevestigd waren. Die belofte lossen ze maarbeperkt in. MOTN heeft straks weliswaar een sterk en gevarieerd winkelaanbod, maar mist een paar grote trekkers die ik bij een grote partij als Westfield wel had verwacht.

Ik had bijvoorbeeld stiekem wel gerekend op een Disney Store omdat die ook in Londen en Mall of Scandinavia te vinden zijn. Of een mooie speelgoedwinkel zoals Hamleys. De bijzondere zaken die nu bekend gemaakt zijn, zijn wel aardig maar nog niet overtuigend. P&C komt met een groot filiaal, maar die zitten ook in de grote drie steden. Lego komt met eigen winkel. Paagman, American Book Center. Allemaal mooie namen maar niet uniek. Qua kledingmerken zou je met Benetton of Uniqlo nog mooie namen kunnen toevoegen. Of probeer MUJI te strikken voor een eerste vestiging in Nederland. Ook in het luxe segment ontbreekt er nog wat aan.

Enerzijds kun je denken: Als de consument dit wil dat is het niet gek dat het er komt, maar MOTN zal mensen van heinde en verre moeten aantrekken om ergens naartoe te gaan om een dagje te komen winkelen. Woon je in Den Haag, Utrecht, Rotterdam of Amsterdam, dan is het winkelaanbod van MOTN (nog) niet onderscheidend genoeg om die mensen vaker dan één keer te trekken.


P T 8 jan, 12:26

Zit er al een sexshop in Mall of the Netherlands?


Marloes S 8 jan, 08:30

Ik ben blij met de kinderafdeling. De winkels die ik het meeste miste waren H&M kids, Zeeman en Hema. 2 van de 3 zijn nu terug. Wat is er mis met betaalbare kledingwinkels? Er is ook genoeg variatie in luxere merken.


Machiel R 7 jan, 22:36

Jullie hebben gelijk maar het volk gaat er toch gewoon naar toe. Blijkbaar wil de consument het, dan is het toch niet gek dat daar in voorzien wordt?


Serge Den Belg 7 jan, 21:39

Inderdaad Joost: dit wordt opnieuw een shopping vol eenheidsworst....


Joost Kriek 7 jan, 18:20

Boring, hebben ze niks originelers dan zo’n concern die op iedere hoek van de straat zit..

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!