Volkoren volgt low-carb op als voedingshype

De low-carb hype lijkt zijn hoogtepunt voorbij te zijn in de VS. De volgende trend in voeding staat al klaar: volkoren granen zijn de nieuwste redders van de mensheid. Nestle en General Mills brengen sinds kort een hele lijn volkorenproducten op de markt. Con-Agra, Campbell Soup, Frito-Lay, General Mills en Kraft hebben publiekelijk bekendgemaakt het niveau van de volkoreningredienten in hun producten op te krikken. In november 2004 vindt in New Orleans een conferentie plaats over de ontwikkeling van volkoren producten die geschikt zijn voor de huidige korte kooktijden. Ook moeten de producten qua smaak en prijs gelijkwaardig zijn aan bestaande producten. De komst van nieuwe volkoren producten in de VS vindt plaats vlak voor de komende herziening van de Voedingspiramide in 2005. Verwacht wordt dat de United States Department of Agriculture aanbeveelt minimaal 3 ons volkoren producten per dag te eten. Volkoren wordt al enige tijd in verband gebracht met de preventie van kanker, hart- en vaatziekten, overgewicht en diabetes. Veel bedrijven anticiperen op het advies door nu al nieuwe volkoren producten te lanceren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!