Moederbedrijf Thuisbezorgd profiteert opnieuw van lockdown

Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, heeft ook in het vierde kwartaal geprofiteerd van de coronamaatregelen. Het bedrijf bezorgde bijna 180 miljoen maaltijden, een stijging van 57 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Met name in het Verenigd Koninkrijk groeit de Nederlands-Britse maaltijdbezorger hard: daar steeg het aantal bestellingen met 58 procent. Groot-Brittannië vormt inmiddels de belangrijkste markt voor het bedrijf. 

In Nederland steeg het aantal bezorgde maaltijden met 39 procent. De totale omzet van Just Eat Takeaway steeg in het vierde kwartaal naar een bedrag tussen de 720 miljoen en 740 miljoen euro, een toename van 64 procent ten opzichte van 2019. Over heel 2020 is de omzet naar verwachting toegenomen met ruim vijftig procent, tot ongeveer 2,4 miljard euro. 

Just Eat Takeaway is actief in 23 landen, waaronder ook Canada en Australië. Het bedrijf wijt de groei van het afgelopen jaar aan investeringen, onder meer op het gebied van marketing. Ook de coronacrisis speelde een rol bij de groei van de maaltijdbezorger; wegens de gesloten horeca en andere maatregelen laten meer mensen maaltijden thuisbezorgen. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!