Stropdassen? Chocolaatjes? Of toch medicijnen? Welk product hier in de winkelschappen ligt, wordt niet meteen duidelijk. Maar het gaat hier toch echt om een filiaal van Harmay, een grote Chinese cosmeticaketen. De designers inspireerden dit opvallende interieur op de keuken van een hotel.
De nieuwe flagshipstore van Harmay is gevestigd in Shanghai. Een logische keuze, want de stad trekt veel hippe, jonge Chinezen – en laat dat nou precies de doelgroep van Harmay zijn. De winkel bevindt zich in de bruisende wijk Xintiandi en beslaat zo’n zeshonderd vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen.
De flagshipstore is ontworpen door architectenbureau AIM, dat aan de buitenkant net zoveel aandacht heeft besteed als aan de binnenkant. Grote ramen zorgen...
Stropdassen? Chocolaatjes? Of toch medicijnen? Welk product hier in de winkelschappen ligt, wordt niet meteen duidelijk. Maar het gaat hier toch echt om een filiaal van Harmay, een grote Chinese cosmeticaketen. De designers inspireerden dit opvallende interieur op de keuken van een hotel.
De nieuwe flagshipstore van Harmay is gevestigd in Shanghai. Een logische keuze, want de stad trekt veel hippe, jonge Chinezen – en laat dat nou precies de doelgroep van Harmay zijn. De winkel bevindt zich in de bruisende wijk Xintiandi en beslaat zo’n zeshonderd vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen.
De flagshipstore is ontworpen door architectenbureau AIM, dat aan de buitenkant net zoveel aandacht heeft besteed als aan de binnenkant. Grote ramen zorgen voor een lichte ruimte en trekken de aandacht van voorbijgangers. De vloer is bedekt met tegels en de toonbanken zijn gemaakt van glanzend staal, wat het geheel een minimalistische, bijna klinische uitstraling geeft.
De trap naar de eerste verdieping bestaat uit betonplaten die op elkaar gestapeld zijn. Eenmaal daar aangekomen, treffen klanten een grote stalen kooi gevuld met beautyproducten. De kooi is een verwijzing naar dierproeven, waar Harmay bewust geen gebruik van maakt.
Harmay begon ooit als online retailer maar staat inmiddels vooral bekend om zijn opvallende winkels. Naast cosmetica en parfum van Harmay kunnen klanten ook vers fruit kopen in de nieuwe flagshipstore.