Wibra lanceert een dezer dagen een webshop voor consumenten. De winkelketen gaat landelijk aan huis bezorgen. Dat laat ceo Bas Duijsens weten aan RetailNews.

Het assortiment zal bestaan uit de belangrijkste producten waarvoor klanten bij Wibra komen, zegt Duijsens. “Denk aan essentials op het vlak van schoonmaken, keuken en badkamer.” Bij goede resultaten worden daar op termijn misschien meer producten aan toegevoegd. Maar Wibra wil eerst goed testen en alle kinderziektes elimineren. “We moeten onszelf niet voorbij rennen.”

De retailer hoopt de komende periode veel te leren van de webshop. Zo wil Wibra weten of het online dezelfde klanten trekt als in de winkels en wat straks het effect is op de traffic in de filialen. Op basis daarvan wordt besloten of de webwinkel definitief in de lucht blijft na de coronacrisis. “Dat is nu nog niet zeker.”

Nu door de lockdown alle winkels dicht zijn wil de formule toch een afzetkanaal hebben. De relatief hoge kosten van het verzenden van laaggeprijsde artikelen hebben Wibra tot nu toe weerhouden van een webshop. Mede daarom weet Duijsens nog niet zeker of de webshop met thuisbezorging blijft. “Click & collect is natuurlijk wél iets waar we serieus over nadenken."

Wibra lanceerde afgelopen voorjaar al een webshop voor de zakelijke markt. Via dat kanaal worden producten van zijn schoonmaaklijn Dasty aangeboden.