Wibra komt met een webwinkel

Wibra lanceert een dezer dagen een webshop voor consumenten. De winkelketen gaat landelijk aan huis bezorgen. Dat laat ceo Bas Duijsens weten aan RetailNews.

Het assortiment zal bestaan uit de belangrijkste producten waarvoor klanten bij Wibra komen, zegt Duijsens. “Denk aan essentials op het vlak van schoonmaken, keuken en badkamer.” Bij goede resultaten worden daar op termijn misschien meer producten aan toegevoegd. Maar Wibra wil eerst goed testen en alle kinderziektes elimineren. “We moeten onszelf niet voorbij rennen.”

De retailer hoopt de komende periode veel te leren van de webshop. Zo wil Wibra weten of het online dezelfde klanten trekt als in de winkels en wat straks het effect is op de traffic in de filialen. Op basis daarvan wordt besloten of de webwinkel definitief in de lucht blijft na de coronacrisis. “Dat is nu nog niet zeker.”

Nu door de lockdown alle winkels dicht zijn wil de formule toch een afzetkanaal hebben. De relatief hoge kosten van het verzenden van laaggeprijsde artikelen hebben Wibra tot nu toe weerhouden van een webshop. Mede daarom weet Duijsens nog niet zeker of de webshop met thuisbezorging blijft. “Click & collect is natuurlijk wél iets waar we serieus over nadenken."

Wibra lanceerde afgelopen voorjaar al een webshop voor de zakelijke markt. Via dat kanaal worden producten van zijn schoonmaaklijn Dasty aangeboden.
 

Reacties 35


Ann Van de aa 19 jan, 15:33

Ja eindelijk!! Goed idee


Ellen Gardien 19 jan, 15:38

Top
Goed idee


R. Koning 19 jan, 15:41

Waarom niet de verschillende soortenbreigarens?


John Eeves 19 jan, 15:44

Niet kostendekkend te krijgen met allemaal laaggeprijsde artikelen, heel veel orderpick werk en veel lage bestellingsbedragen.


Annet Leenders 19 jan, 16:26

Panty's s zo fijn bij jullie in de grotere maten...


Geki Luiten 19 jan, 16:31

Graag breigaren!


Sigrid Van Loon 19 jan, 17:04

Hadden ze jaren geleden al moeten doen.


Jessy Zwart 19 jan, 18:51

Click en collect lijkt me ook een prima idee. Ik betaal liever geen verzendkosten en wil de bezorgdienst niet overbelasten.


Marijke Kuiper 19 jan, 18:51

Inderdaad. Hadden ze voor de kerstdagen al moeten doen. En een bredere assortiment. Schoonmaakmiddelen kun je bij de supermarkt ook kopen. Breigaren oa niet.


Syl Kriek 19 jan, 19:07

Top idee


Hester Last 19 jan, 20:02

Ik haak granny’s voor Hartendekens. Dat kan alleen met Saskia van Wibra. Dus ik kijk uit naar de mogelijkheid om online te bestellen zodat we in deze coronatijd vrolijk verder kunnen met de dekens voor zieke kinderen!


Denise Donkers 19 jan, 20:15

Waarom eerst schoonmaakmiddelen? Die kun je ook bij de supermarkt etc halen. Kleding zou gelijk veel beter zijn!


Steven van Egteren 19 jan, 20:15

Eindelijk niet tegen woekerprijzen via bol.com


gerard G 19 jan, 20:54

Super wacht het af


Debbie Broots 19 jan, 21:24

Ik zie hier veel reacties over kleding. Ik ga er vanuit dat die artikelen niet in de webshop komen.

Voor die kleine prijsjes kun je toch niet meer dan de helft retour krijgen.

Zal in mijn optiek puur dasty en gebruiksartikelen worden.


Tes Linden 19 jan, 23:26

Eerst de schoonmaak artikelen als dat goed loopt pakken ze vast meerdere artikelen op. Succes wibra


Ruby Mussendijk 20 jan, 01:10

Ooh wat ben ik hier blij mee dit te lezen. Goed nieuws. Goed bezig.


Karin Knightley 20 jan, 08:48

Super! Zouden meer winkels moeten doen.


thea meirmans 20 jan, 09:44

click en collect zou geweldig zijn en van mij mag meerdere artikelen van de Wibra


Christa Neelen 20 jan, 10:13

Laten afhalen ..!


henny wijkhuisen 20 jan, 11:46

word tyd dat ze online dingen verkopen


leidyniekolaas Niekolaas 20 jan, 12:52

heel erg blij mee , super van de Wibra


Jan de Reus 20 jan, 13:28

Bas en Wim, hopelijk wordt dit een grandioos succes! Gezien de reacties vandaag al een mooie aanloop. schouders er onder!


Lia Versteeg 20 jan, 13:54

Ik mis de Dasty vreselijk. En gewoon alles uit de winkel. Daarom zou online heerlijk zijn.


t d 20 jan, 14:53

Nu de action en andere winkels nog online


A Lakerveld 20 jan, 16:36

Goed zo ..dit is keihard nodig


Richard L 21 jan, 13:12

Eindelijk, nu de andere goedkope retailers nog! De grotere supermarkten verkopen òòk textiel, maar de prijzen zijn vèèl te hoog! Ik ga meteen de app zoeken en downloaden!


E.T Brinkman 21 jan, 15:31

Er zijn veel mensen die smachten naar de breigarens. Vertonen inmiddels afkickverschijnselen, hulp is nodig, graag een beetje snel......


Sandra Van der hoek 22 jan, 08:04

Het is alleen jammer dat de bestel site niet werkt.


Kevin de Groot de Groot 22 jan, 11:18

Gaat goet:

Error 502 Ray ID: 615883ed3e7340b3 • 2021-01-22 10:15:42 UTC
Bad gateway

Wanneer het wel werkt wens ik ze veel succes met het versturen van de Dasty flessen, vooral die met spuitpistool.
Ik weet uit ervaring dat je dergelijke flessen allemaal apart moet inpakken in bubbeltjesfolie anders wordt het 1 lekkage.


Judith Schoggers-Groeneveld 1 feb, 06:55

Heb op 25 januari een bestelling geplaatst.
Nog steeds niks ontvangen!
Geen reactie op de mail!
Zéér slechte service!


John Hofland 8 feb, 19:15

Wibra kan geen webshop leiden, zeer slechte service. Wacht tot de winkel open is en dan betaal je wat je koopt en betaal je niet voor trage en verkeerde artikelen zonder dat Wibra dat oplost.


Ank V Lint 9 feb, 19:54

Wat dingen besteld 7 Februari geen e-mail ter bevestiging gehad


Riet Kistemaker 13 feb, 10:50

27 januari besteld. Pakket ligt nog steeds bij DHL. Als je een email stuurt moet je 3 dagen wachten op antwoord. Na drie dagen weer een email gestuurd nu moet je 10 dagen wachten op reactie.

Tot op heden helemaal geen antwoord gekregen en nog steeds zijn de producten niet geleverd.


Annemiek Jacobs 4 mrt, 08:19

Top, zal daar zeker gebruik van gaan maken

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!