Stereotoren ten dode opgeschreven

De ‘ouderwetse’ stereotoren lijkt ten dode opgeschreven. Luisterde een deel van de consumenten eerder al via de computer of thuisbioscoop naar muziek, mp3-spelers als de iPod vormen een nieuwe bedreiging in de huiskamer.

“De Home Stereo. Heruitgevonden”, claimt Apple in advertenties voor de vorige week geïntroduceerde iPod Hifi. De iPod-gebruiker heeft geen hele stereoset meer nodig, alleen een luidspreker. Daar steekt de consument de iPod in, en klaar is de muziekinstallatie. Het is niet het eerste sound dock voor iPods. Eerder brachten bijvoorbeeld Bose en Kensington al zo’n luidsprekerset uit. Apple is echter de eerste die het systeem als een volwaardig alternatief voor de ouderwetse stereotoren aanprijst.

De Vereeniging van Fabrikanten, Importeurs en Agenten op Radiogebied zien al jaren een flinke daling in de verkoop van stereo’s. Tot nu toe meestal ten gunste van home theatre systemen, maar analisten verwachten veel van mp3-stereosets als die van Apple. “Prijs en vormfactor zullen vooral jongeren aanspreken, die minder te besteden hebben en hun eerste stereoset aanschaffen”, aldus Susan Kevorkian van onderzoeksbureau IDC.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!