LVMH verliest omzet, maar veert langzaam terug

De omzet van LVMH, het moederbedrijf van onder meer Louis Vuitton en Dior, is in 2020 met zeventien procent gedaald ten opzichte van een jaar eerder. Het luxeconcern verkocht in totaal voor 44,7 miljard euro aan spullen.

Ondanks de omzetdaling zegt het bedrijf ‘goede veerkracht’ te hebben getoond, ‘in een ernstig verstoord economisch milieu’ als gevolg van de crisis. In het vierde kwartaal daalde de omzet met ‘slechts’ drie procent, een sterke verbetering ten opzichte van de eerste negen maanden. 

Met name in de categorieën mode en lederwaren veerden de verkopen weer terug. In de categorieën cosmetica en parfums bleef de omzetdaling echter groot. De winst van LVMH kwam uit op 8,3 miljard euro, een daling van 28 procent ten opzichte van 2019.

Eind vorig jaar rondde LVMH de overname van juweliersketen Tiffany af, voor een bedrag van dertien miljard euro. Ingewijden zeggen tegen Reuters dat het luxeconcern zich met Tiffany meer wil richten op high-end sieraden, met meer goud en edelstenen, maar ook meer horloges.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!