Met bekende voetballers als aandeelhouder én uithangbord is Balr in no time uitgegroeid tot een miljoenenmerk. Influencers zorgen dat steeds meer jongeren het logo dragen. Topman Juul Manders, spreker op Fans Love Brands: “Ons doel is om een top twintig global brand te zijn.”
De maaltijdbox mag dan de hype voorbij zijn, voor Marley Spoon is de rek er nog niet uit. De Duitse startup, spreker op het Retail & Brands Festival, denkt uit te kunnen groeien tot een miljardenbedrijf en de supermarkt vrijwel overbodig te maken.
Na vijf jaar aan het roer van Scotch & Soda zwaait Dirk-Jan Stoppelenburg af. Onder zijn leiding maakte het Amsterdamse merk de transitie van groothandel naar retailer. Een gesprek over krankzinnige kledingcombinaties, werken onder Sun Capital en uitgroeien tot een global brand – zonder veel lawaai te maken.
De belofte van dronebezorging mag dan moeizaam worden ingelost, e-commerceplatform Aha bewijst in IJsland dat het geen gimmick is. Topman Maron Kristófersson over torenhoge bezorgkosten, het belang van schaalbaarheid en dealen met extreme weersomstandigheden. “Het IJslandse weer is het beste wat ons kan overkomen.”
Amper tweeënhalf jaar na de start van Charlie Temple heeft Leon Planken zijn geesteskind van de hand gedaan aan marktleider GrandVision. En hoewel zo’n verkoop altijd zijn doel was, betekent het niet dat de grote missie is voltooid. In 2021 moet Charlie Temple de grootste online brillenverkoper van Europa zijn.
Een kassaloze supermarkt op wielen: Moby Mart is zelfs in China een opvallende verschijning. Voor 25 duizend dollar kun je er één kopen en je eigen buurtwinkel openen.
Waarom zou je iedereen laten weten wat je hebt gegeten? Of waar je dat nieuwe shirtje gekocht hebt? Werd eerder nog sceptisch gedaan over bloggers en vloggers die hun hele leven op internet zetten, tegenwoordig zijn ze voor steeds meer merken een onmisbaar onderdeel van de marketingmix.
Na vijf jaar aan het roer van Scotch & Soda zwaait Dirk-Jan Stoppelenburg af. Onder zijn leiding maakte het Amsterdamse merk de transitie van groothandel naar retailer. Een gesprek over krankzinnige kledingcombinaties, werken onder Sun Capital en uitgroeien tot een global brand – zonder veel lawaai te maken.
De stoelendans bij C&A blijft voortduren. Nu is het topman Alain Caparros die vertrekt. Onder zijn leiding zijn er flinke slagen gemaakt met de herstructurering. Helpen een nieuw winkelconcept, goedkope kledinglijn, duurzame jeans en loopauto’s de Nederlandse modeketen erbovenop?
We scrollen en swipen de hele dag op onze smartphone, maar shoppen? Ho maar. Dat ligt vooral aan de beperkte mogelijkheden, stelt conversie-expert Jurjen Jongejan. “Mobiel converteert niet, omdat we slechte websites maken.” Hoog tijd om in actie te komen, want de consument wil steeds vaker vanuit zijn broekzak kopen.
Na het faillissement van MS Mode ziet Roland Kahn nu ook ‘zijn’ Coolcat op de fles gaan. Zelfs meerdere kapitaalinjecties bleken niet afdoende om de tienerketen erbovenop te helpen. Waar ging het mis?
Influencers spelen vanaf dag één een grote rol bij Balr. Head of influencermarketing Michael Joustra, een van de sprekers tijdens Catch the Shopper, doet de werkwijze van het lifestylemerk uit de doeken. “Tegenwoordig benaderen we ook de huis-tuin-en-keuken-influencers.”
Livera verandert van inkoopclub naar retailer. Met een nieuwe strategie en eigen winkels wil de lingerieketen af van het oubollige imago en de grote steden veroveren. ‘Je komt niet in één jaar af van wat je in vijftig jaar hebt opgebouwd.’
Vind je jezelf een goede retailmanager? Dan sta je niet alleen. Middenmanagers in de retail schatten hun managementskills hoger in dan collega’s in andere sectoren, blijkt uit onderzoek. En daarmee overschatten ze zichzelf.