Gucci blaast dit jaar maar liefst honderd kaarsjes uit. Ter ere van dit jubileum onderging deze Australische flagshipstore van het luxemerk onlangs een heuse metamorfose.
De boetiek is gevestigd in het Westfield-winkelcentrum in de Australische stad Sydney. Gucci heeft het winkeloppervlak uitgebreid naar ruim duizend vierkante meter en heeft ook het interieur flink onder handen genomen. Daarbij werd het Italiaanse modehuis bijgestaan door de lokale kunstenaar Edward Woodley, die onder meer verantwoordelijk is voor de opvallende, kleurrijke sculptuur.
In de boetiek worden zowel moderne stijlen als vintage-elementen gecombineerd. Zo heeft de winkel een visgraatvloer, staan er meubels bedekt met rood en roze fluweel en liggen er luxe, klassieke tapijten. In de winkel bevinden zich naast een dames- en herenafdeling ook een...
Gucci blaast dit jaar maar liefst honderd kaarsjes uit. Ter ere van dit jubileum onderging deze Australische flagshipstore van het luxemerk onlangs een heuse metamorfose.
De boetiek is gevestigd in het Westfield-winkelcentrum in de Australische stad Sydney. Gucci heeft het winkeloppervlak uitgebreid naar ruim duizend vierkante meter en heeft ook het interieur flink onder handen genomen. Daarbij werd het Italiaanse modehuis bijgestaan door de lokale kunstenaar Edward Woodley, die onder meer verantwoordelijk is voor de opvallende, kleurrijke sculptuur.
In de boetiek worden zowel moderne stijlen als vintage-elementen gecombineerd. Zo heeft de winkel een visgraatvloer, staan er meubels bedekt met rood en roze fluweel en liggen er luxe, klassieke tapijten. In de winkel bevinden zich naast een dames- en herenafdeling ook een kinderafdeling en een aparte ruimte, voorzien van een privé-ingang, waar klanten alleen op afspraak mogen komen.
Klanten kunnen in de flagshipstore terecht voor de kleding, handtassen, schoenen, accessoires, juwelen, zonnebrillen, cosmetica en parfums van Gucci. Ook vind je er de limited edition Sydney-handtas, die voorzien is van een embleem dat de stad representeert.
Hoewel Gucci alweer de leeftijd van honderd jaar aantikt, behoort het van oorsprong Italiaanse luxemerk nog lang niet tot het verleden. Integendeel: het iconische GG-logo prijkt steeds vaker op de borst van hippe Gen-Z’ers en millennials. Lees in het februarinummer van RetailTrends hoe het stokoude modehuis zoveel jonge harten verovert.