Nederlandse klanten van H&M kunnen er vanaf nu voor kiezen om hun pakketjes te laten bezorgen door Budbee. In Scandinavië werkt H&M al langer samen met de duurzame Zweedse bezorgdienst.

Klanten kunnen zelf de bezorgtijd en -plek van hun bestelling kiezen. “Met een groeiende online markt is transport een belangrijk aandachtspunt voor H&M”, aldus Susan Krau, countrymanager H&M Nederland. “We bekijken altijd hoe wij onze klanten de beste en meest duurzame services kunnen bieden. Ik ben daarom verheugd dat we – naast de bezorging per fietskoerier – ook deze leveringservice bieden.” 

Budbee compenseert volgens H&M 110 procent van de uitstoot die het tot nu toe genereert en heeft als doel om begin volgend jaar honderd procent van de bezorging fossielvrij uit te voeren. Ook de H&M Group zelf heeft ambitieuze klimaatdoelen; het bedrijf wil in 2040 klimaatpositief zijn. Onlangs nam het concern deel aan een nieuwe investeringsronde in Budbee. Naast internationale expansie wil Budbee de investering gebruiken om zijn technologie en processen te verbeteren.