Mango lanceert nieuw 'mediterraan' winkelconcept in Europa

Mango heeft een nieuw winkelconcept gelanceerd dat geïnspireerd is op de mediterrane cultuur en stijl. De modeketen rolt het concept de komende maanden uit naar een aantal Europese flagshipstores. 

De nieuwe winkels hebben warme en neutrale kleuren. Naast de mediterrane cultuur staat ook duurzaamheid er centraal. Zo is de belichting energiezuinig en heeft Mango duurzame en natuurlijke materialen gebruikt in het interieur, zoals keramiek, cement, hout, marmer, espartogras en leer.

Daarnaast zijn de paskamers ruimer ten opzichte van het ‘oude’ winkelconcept en wordt er meer ingezet op click & collect. “Onze industrie ondergaat een volledige transformatie – en dat geldt ook voor Mango”, zegt global retail director César de Vicente. “De winkels waren altijd al een plek waar klanten kennis konden maken met ons merk. Daarom willen we hen een unieke en gepersonaliseerde ervaring bieden, ondersteund door technologie en omnichannel-services.” 

De flagshipstore in Düsseldorf wordt als eerste omgebouwd naar het nieuwe concept en krijgt een oppervlakte van 1400 vierkante meter. De vernieuwde winkel opent in maart zijn deuren. 

Mango is opgericht in 1984, in de Spaanse stad Barcelona. Tegenwoordig is de modeketen actief in 110 landen. In 2019 boekte het bedrijf een omzet van ruim 2,3 miljard euro, waarvan 24 procent uit e-commerce kwam.


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!