Ongekende omzetdaling non-foodwinkels door lockdown

Ongekende omzetdaling non-foodwinkels door lockdown

Een ongekende omzetdaling voor non-foodwinkels. In januari daalden de verkopen vergeleken met een jaar eerder met 37,7 procent. Het is de sterkste daling die het CBS sinds het begin van de metingen in 2005 heeft geregistreerd.

Kleding- en schoenenzaken zagen hun omzet met ruim vijftig procent afnemen. "Ook winkels in recreatie-artikelen, winkels in meubels en woninginrichting en winkels in consumentenelektronica raakten een derde tot de helft van de omzet kwijt." Drogisterijen, die wel open mochten blijven, hebben in januari juist ruim vier procent meer omgezet dan een jaar eerder.

Bij winkels in voedings- en genotmiddelen steeg de omzet met 8,6 procent. De omzet van de supermarkten lag 9,7 procent hoger dan een jaar eerder. De omzet van speciaalzaken bleef nagenoeg gelijk.

De online omzet was in januari 92,1 procent hoger dan een jaar eerder. Zo'n stijging zag het CBS nog niet eerder sinds het in 2014 begon met het bijhouden van de internetverkopen. Webwinkels hebben 65,9 procent meer omgezet. Winkels die zowel een fysieke winkel als een webshop hebben, groeiden online met 128,7 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!