Crisp haalt dertig miljoen aan groeigeld op

Online supermarkt Crisp heeft in een nieuwe financieringsronde dertig miljoen euro opgehaald. Nieuwe investeerders uit binnen- en buitenland hebben zich aan de Nederlandse app-only retailer verbonden.

Nieuwe fondsen die in Crisp investeren zijn onder meer het Berlijnse Target Global en Keen Venture Partners uit Amsterdam. Verder participeren de oprichters van Just Eat Takeaway.com en Adyen in deze ronde en hernieuwen ook bestaande aandeelhouders als Opportunity Partners hun steun.

De nieuwe kapitaalinjectie is volgens Crisp vooral bedoeld voor ‘de duurzame voortzetting van de huidige aanpak’. “Groei betekent voor ons in alle opzichten het neerzetten van een gezond bedrijf”, zegt oprichter en ceo Tom Peeters. “Gezond in termen van ons aanbod maar ook als verantwoordelijke organisatie en de plek die we innemen in de samenleving.” Zo wordt er geïnvesteerd in de uitbreiding van het elektrische wagenpark, meer assortiment en digitaliseren van de supplychain.

Crisp zag zijn omzet vorig jaar verzevenvoudigen. Meer dan 85 procent van de omzet komt van terugkerende klanten en sinds een jaar is het bedrijf blijvend winstgevend per bestelling. Eind vorig jaar verhuisde de voormalige RetailRookie naar een nieuw distributiecentrum.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!