Ook Wibra maakt vanaf woensdag gebruik van de mogelijkheid om klanten op afspraak te ontvangen. In een paar dagen tijd hebben vijfduizend mensen zich aangemeld, zegt een woordvoerder tegen RetailNews.

Consumenten kunnen sinds afgelopen donderdag een afspraak maken voor bezoek aan een Wibra-filiaal. De discounter is blij verrast met de hoeveelheid aanmeldingen tot dusver en spreekt van een ‘overweldigend aantal mensen’. “We worden gemist”, aldus de woordvoerder.

Na de gedwongen sluiting in december zette Wibra eerder al een webshop op poten. Klanten kunnen zowel producten thuis laten bezorgen als ophalen via click & collect.

De meeste non-foodwinkels zijn sinds half december gesloten. Vanaf woensdag mogen zij weer maximaal twee klanten per tien minuten op afspraak ontvangen. Onder meer Action, HEMA en Blokker lieten ook al weten hiervan gebruik te maken. Andere grote ketens, zoals IKEA en de Bijenkorf, zien er geen brood in.

Bericht voor consumenten: u kunt hier geen afspraak maken, u moet daarvoor op de website van Wibra zijn.