Wibra heeft al vijfduizend winkelafspraken

Ook Wibra maakt vanaf woensdag gebruik van de mogelijkheid om klanten op afspraak te ontvangen. In een paar dagen tijd hebben vijfduizend mensen zich aangemeld, zegt een woordvoerder tegen RetailNews.

Consumenten kunnen sinds afgelopen donderdag een afspraak maken voor bezoek aan een Wibra-filiaal. De discounter is blij verrast met de hoeveelheid aanmeldingen tot dusver en spreekt van een ‘overweldigend aantal mensen’. “We worden gemist”, aldus de woordvoerder.

Na de gedwongen sluiting in december zette Wibra eerder al een webshop op poten. Klanten kunnen zowel producten thuis laten bezorgen als ophalen via click & collect.

De meeste non-foodwinkels zijn sinds half december gesloten. Vanaf woensdag mogen zij weer maximaal twee klanten per tien minuten op afspraak ontvangen. Onder meer Action, HEMA en Blokker lieten ook al weten hiervan gebruik te maken. Andere grote ketens, zoals IKEA en de Bijenkorf, zien er geen brood in.

Bericht voor consumenten: u kunt hier geen afspraak maken, u moet daarvoor op de website van Wibra zijn.
 

Reacties 23


Arjen Zijlstra 1 mrt, 14:59

Het zou mooi zijn als er vanuit de overheid een programma (website) komt waar kleine ondernemers gratis gebruik van kunnen maken om slots/afspraken te bespreken.
Want momenteel moet iedereen zelf maar een oplossing zoeken en betaald men continue om het wiel opnieuw uit te vinden.


Hugo de Boer 1 mrt, 19:03

Arjen, je hoeft niet persé een website te hebben. Je kunt als kleine winkelier ook telefonisch je afspraken en dan bijvoorbeeld per email bevestigen. Zolang je bij controle achteraf maar kunt aantonen dat er 4 uur tussen afspraak en bezoek zit is er niets aan de hand. En dat aantonen kun je dus met de bevestigingsmail (moment van versturen vs. het tijdstip voor de afspraak).


Mario Koster 1 mrt, 19:58

Hoe kan ik een afspraak maken voor woensdag 9:15 9:30


Ikram zemmouri 2 mrt, 00:57

Hoe kan de afspraak maken ik heb geen idee


chantal fennema 2 mrt, 02:01

Hoe lang mag je in de winkel zijn en je nog iets terug brengen


Desire J 2 mrt, 08:21

Eindelijk! Ik heb al weken niet kunnen breien omdat de bollen wol niet te koop waren in de webshop!!! Alleen Dasty verkopen, foei. Wol van Wibra is de allerbeste!! Saskia 4life!


Bas Duijsens 2 mrt, 10:27

Geweldig !!


Bert Gosenshuis 2 mrt, 11:58

Succes Bas.


Jeroen Volkerink 2 mrt, 19:28

Hallo Arjen Zijlstra
Gelukkig is er een gratis landelijke oplossing via Winkeliers.nl. Als steun voor Retail Nederland. Met inmiddels support van 8 steden in Nederland.


Frieda Van den berg 3 mrt, 16:42

Hoe maak ik een afspraak


Bertine Haak 3 mrt, 17:17

Hoe maak ik een afspraak?


Joke Brussee 3 mrt, 19:45

Hoe kan ik een afspraak maken


Leni Teunissen 4 mrt, 09:07

Hoe kan ik een afspraak maken,


Shakuntela Kowlesar 4 mrt, 12:24

Ik kom niet uit hoe ik een afspraak moet maken


Hugo de Boer 4 mrt, 12:33

Grappig al die mensen die denken dat Wibra hier hun vragen gaat beantwoorden. Als je een vraag hebt die specifiek aan Wibra gericht is, is het handiger om op de website van de winkel te kijken (en daar zie je ook je meteen je antwoord)


Helen Almahmoud 5 mrt, 10:53

Apeldoorn


Sylvia van Eden 5 mrt, 20:25

10 minuten winkelen is toch niet te doen ik wacht wel tot alles weer normaal open gaat!


marjobreibach Noel-Breibach 9 mrt, 16:14

Hoe kan ik een afspraak maken Graag een reactie


batoul dirani 19 mrt, 21:26

ik vind het leuk


mar helden 23 mrt, 11:52

hoe kan ik mijn afspraak wijzigen


Rob Monesterie 27 mrt, 12:00

Wibra laat toch eens een goeie software man op je z.g click en collect programma los.
Ik kom niet tot ophaal bestelling, hopeloos.


Valerie Boom 7 apr, 23:58

Zo moeilijk om een online afspraak te maken bij Wibra pffff


Dorothe Zweers 11 apr, 19:51

Idd het lukt mij ook niet om de afspraak te maken.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!