HelloFresh verdubbelt omzet in coronajaar

Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft in 2020 een groepsomzet neergezet van 3,75 miljard euro. Dat is meer dan een verdubbeling van de omzet uit 2019 (1,8 miljard euro). In totaal werden er meer dan 600 miljoen maaltijden wereldwijd bezorgd. Dat blijkt uit de jaarcijfers.

Het ebitda bedroeg 505,2 miljoen euro. De omzetstijging is grotendeels te verklaren door de coronapandemie, de lockdown en het sluiten van de horeca. Het vierde kwartaal van 2020 was het sterkst tot dusver, met een omzet van 1,1 miljard euro (+126 procent jaar op jaar). Het aantal actieve klanten groeide in die periode naar 5,3 miljoen. De specifieke cijfers voor de Nederlandse markt zijn niet bekendgemaakt.

"We zijn erg trots dat we aan meer klanten dan ooit tevoren hebben mogen leveren en continu hebben kunnen voldoen aan de stijgende vraag", vertelt Pauwel Wiertsema, ceo HelloFresh Benelux. "Onze investeringen in een groter menu, betere service en betere prijs hebben echt hun vruchten afgeworpen."

Voor 2021 verwacht HelloFresh een omzetgroei van twintig tot 25 procent. Hierbij wordt rekening gehouden met de impact van de aankoop van het Amerikaanse Factor75, een onderneming uit Chicago die kant-en-klare maaltijden verkoopt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!