De nieuwe identiteit van Swarovski: goud, goud en nog meer goud

Swarovski blaast dit jaar alweer 126 kaarsjes uit. Hoog tijd voor de Oostenrijkse juwelier om zijn merkidentiteit een flinke opfrisbeurt te geven. Dat doet het bedrijf met een nieuwe versie van zijn logo en een kersvers winkelconcept, dat onlangs voor het eerst werd gepresenteerd in Milaan.

De timing voor Swarovski’s metamorfose is niet toevallig: het merk nam onlangs zijn eerste global creative director Giovanna Engelbert in de hand, die mede verantwoordelijk is voor het nieuwe winkelconcept. De nieuwe filialen worden ‘Instant Wonder stores’ genoemd en Engelbert spreekt van ‘een paradijs van kristal, waar wetenschap en magie elkaar ontmoeten’. 

De nieuwe winkel in Milaan ademt luxe en is volledig ondergedompeld in goud(geel). Opvallend zijn ook de metalen sculpturen en de honderden goudkleurige schapjes die de wanden bedekken en waarin de sieraden zijn uitgestald. 

Swarovski blaast dit jaar alweer 126 kaarsjes uit. Hoog tijd voor de Oostenrijkse juwelier om zijn merkidentiteit een flinke opfrisbeurt te geven. Dat doet het bedrijf met een nieuwe versie van zijn logo en een kersvers winkelconcept, dat onlangs voor het eerst werd gepresenteerd in Milaan.

De timing voor Swarovski’s metamorfose is niet toevallig: het merk nam onlangs zijn eerste global creative director Giovanna Engelbert in de hand, die mede verantwoordelijk is voor het nieuwe winkelconcept. De nieuwe filialen worden ‘Instant Wonder stores’ genoemd en Engelbert spreekt van ‘een paradijs van kristal, waar wetenschap en magie elkaar ontmoeten’. 

De nieuwe winkel in Milaan ademt luxe en is volledig ondergedompeld in goud(geel). Opvallend zijn ook de metalen sculpturen en de honderden goudkleurige schapjes die de wanden bedekken en waarin de sieraden zijn uitgestald. 

Het bekende logo in de vorm van een zwaan is ook onder handen genomen door creative director Engelbert. De zwaan ziet er niet alleen anders uit, maar is ook de andere kant op gedraaid - het merk is een nieuwe richting ingeslagen.  

Er komen 28 Instant Wonder-winkels wereldwijd, zo is de bedoeling. De bestaande winkels krijgen een make-over en er worden binnenkort twee nieuwe locaties geopend, in Parijs en New York. 

Beeld: Swarovski / Alessandro Saletta

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€ 10,- voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;
✅ het RetailTrends-magazine (print + online);
✅ korting op RetailTrends-events.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!