Moederbedrijf Batavus en Sparta profiteert van coronacrisis

Accell, het moederbedrijf van Batavus, Sparta en Koga, heeft in 2020 flink geprofiteerd van de toegenomen vraag naar fietsen. Dat blijkt uit de jaarcijfers die de fabrikant vrijdag heeft gepubliceerd.

De omzet van Accell groeide met zeventien procent en kwam uit op 1,3 miljard euro. De nettowinst bedroeg 64,8 miljoen euro. Wegens de onzekere omstandigheden als gevolg van de pandemie noemt het bedrijf geen financiële targets voor dit jaar. Wel voor 2022: in dat jaar wil de fietsfabrikant een omzet van 1,4 tot 1,5 miljard euro draaien. De groeiende vraag naar e-bikes, investeringen in fietsinfrastructuur en overheidssubsidies moeten bijdragen aan die groei.

Door de grote vraag heeft de fietsbranche te kampen met een gebrek aan onderdelen. Daardoor kan de wachttijd voor een fiets oplopen tot zes maanden. In de tweede helft van dit jaar hoopt ceo Ton Anbeek dat de leveringsproblemen grotendeels zijn opgelost.

Reacties 1


P G 8 mrt, 11:20

Dus vanaf oktober kunnen we weer fietsen?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!