Klanten klagen de laatste weken massaal over Kijkshop.nl. Op sites als Klacht.nl en Trustpilot staan vele tientallen klachten over producten die niet worden geleverd. Ook zeggen klanten dat ze al lange tijd op hun geld wachten.

Het is niet bekend wat er aan de hand is bij de webshop. Eigenaar Konrad van den Bosch zegt nog geen toelichting te kunnen geven. De klantenservice is telefonisch niet te bereiken. Er staat een bandje op: "Gesloten door omstandigheden." Wie een mailtje stuurt, krijgt meteen een berichtje terug met dezelfde mededeling.

Op dit moment kunnen geen producten meer worden gekocht. De artikelen kunnen weliswaar in het winkelmandje worden gestopt, maar er kan geen betaalmethode worden gekozen.

Bij de Consumentenbond zijn weinig klachten over Kijkshop binnengekomen. In het Klachtenkompas van de bond staan 38 klachten over de laatste twaalf maanden. De laatste weken neemt het aantal klachten wel iets toe. Budbee, een van de logistieke partners, zegt recent nog pakketten te hebben bezorgd voor Kijkshop. "Zonder noemenswaardige problemen", zegt general manager Jørgen Höppener.

Kijkshop, met op het hoogtepunt ruim honderd winkels, ging begin 2018 failliet. Sinds eind 2019 is Kijkshop terug als onlineplatform, de laatste maanden werden steeds meer productcategorieën toegevoegd. Eigenaar Konrad van den Bosch is ook de man achter DirectSale, een internetgroothandel die in 2001 is opgericht en die sinds 2016 een webshop heeft die voor iedereen toegankelijk is. Ook over die webshop wordt door klanten geklaagd.