Omzet Hornbach Nederland blijft achter door coronamaatregelen

Bouwmarktketen Hornbach doet het in Nederland minder goed dan in thuisland Duitsland en andere landen. Dat komt door de strenge coronamaatregelen, meldt algemeen directeur Evert de Goede.

De lockdown die half december werd ingesteld, drukte de omzet in het laatste kwartaal van het gebroken boekjaar. Van december tot en met februari waren de vijftien Nederlands vestigingen slechts twee van de twaalf weken open. In andere Europese landen was er geen of een beperktere lockdown. "In de eerste drie kwartalen hebben we goede omzetten gerealiseerd, maar de opgebouwde buffer is als sneeuw voor de zon verdwenen in kwartaal vier", meldt De Goede.

Hoeveel de omzet in Nederland bedroeg, meldt Hornbach zoals gebruikelijk niet. Maar de groei was in elk geval lager dan die van moederbedrijf Hornbach Group: 15,4 procent tot 5,5 miljard euro. In Duitsland namen de verkopen met 18,6 procent toe tot ruim 2,6 miljard euro. In de andere Europese landen was de groei 12,8 procent, tot bijna 2,5 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!