De winkel van de Rebellenclub bij woonwarenhuis Nijhof in Baarn smaakte naar meer. Het platform voor jonge ontwerpers is daarom neergestreken in Mall of the Netherlands in Leidschendam.
"We wilden een warme en natuurlijke uitstraling in de winkel, maar het moest vooral ook een lichte winkel worden", zegt eigenaar Matthijs van Ewijk tegen RetailTrends. "Vandaar de keuze voor een palet aan kleuren, voortkomend uit beige en lichte grijstinten." Alle kleuren moesten een goede basis vormen voor elke interieuropstelling. Dedato, dat ook onder meer verantwoordelijk is voor het storedesign van WE Fashion en Karwei, maakte het ontwerp. Styliste Anne de Lange ontfermde zich over de aankleding.
De winkel van de Rebellenclub bij woonwarenhuis Nijhof in Baarn smaakte naar meer. Het platform voor jonge ontwerpers is daarom neergestreken in Mall of the Netherlands in Leidschendam.
"We wilden een warme en natuurlijke uitstraling in de winkel, maar het moest vooral ook een lichte winkel worden", zegt eigenaar Matthijs van Ewijk tegen RetailTrends. "Vandaar de keuze voor een palet aan kleuren, voortkomend uit beige en lichte grijstinten." Alle kleuren moesten een goede basis vormen voor elke interieuropstelling. Dedato, dat ook onder meer verantwoordelijk is voor het storedesign van WE Fashion en Karwei, maakte het ontwerp. Styliste Anne de Lange ontfermde zich over de aankleding.
In de eerste zone maakt de klant kennis met het merk en de producten. De scheiding met de houten kozijnen zorgt volgens Van Ewijk enerzijds voor een open winkel waar je makkelijk naar binnen kijkt en loopt, en eenmaal binnen voor voldoende geborgenheid. Er is gekozen voor een flexibele middenopstelling met blokken in verschillende formaten waarop alle kleine meubelen, lampen en accessoires worden gepresenteerd. Het persoonlijke adviesgesprek gebeurt achterin aan de keukentafel. "Dat sluit aan bij de ongedwongen sfeer die er in de hele winkel hangt."