Duitsers willen Nederlandse koopzondagen weten

Veel Duitsers uit de grensstreek willen graag koopzondagen in Nederland bezoeken. De Nederlandse retailers verzuimen echter om de data van de koopzondagen goed te communiceren naar deze economisch interessante groep. Dat is een van de conclusies van het afstudeeronderzoek van bedrijfswetenschapper Funs Jansen van de Universiteit van Tilburg.

Het onderzoek richtte zich op Roermond. Maar volgens Jansen en opdrachtgever Accent Grave, initiatiefnemer van shoppenopzondag.nl, biedt beter communiceren over de grens grote kansen voor de hele grensstreek in het oosten en zuiden. Duitse consumenten zijn bereid om soms wel 200 kilometer te reizen voor een koopzondag in Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!