Het Braziliaanse chocolademerk Dengo heeft een conceptstore geopend die wat wegheeft van een chocoladefabriek. Klanten kunnen hier namelijk gepersonaliseerde duurzame chocoladerepen bestellen en meekijken met het maakproces.
Door het gebruik van originele gerestaureerde machines uit de jaren '40 met daarbij transparante buizen waarin de cacaobonen worden getransporteerd, wil het chocoladebedrijf de klant laten meegenieten van het productieproces van de repen.
De in São Paulo gelegen conceptstore is 800 vierkante meter groot en bestaat uit vier verdiepingen. Op de eerste verdieping kunnen klanten kijken terwijl hun gepersonaliseerde items...
Het Braziliaanse chocolademerk Dengo heeft een conceptstore geopend die wat wegheeft van een chocoladefabriek. Klanten kunnen hier namelijk gepersonaliseerde duurzame chocoladerepen bestellen en meekijken met het maakproces.
Door het gebruik van originele gerestaureerde machines uit de jaren '40 met daarbij transparante buizen waarin de cacaobonen worden getransporteerd, wil het chocoladebedrijf de klant laten meegenieten van het productieproces van de repen.
De in São Paulo gelegen conceptstore is 800 vierkante meter groot en bestaat uit vier verdiepingen. Op de eerste verdieping kunnen klanten kijken terwijl hun gepersonaliseerde items direct voor hen worden gemaakt. Op de eerste en tweede verdieping staan tafels waar klanten plaats kunnen nemen. De vloeren hebben transparante zijopeningen, die bijdragen aan de verbinding tussen de verschillende niveaus en binnen met buiten verbinden.
De architect van het gebouw heeft geprobeerd op een aantrekkelijke en didactische manier een chocoladefabriek na te maken waarin de kernwaarden van het chocoladebedrijf terugkomen: produceren in harmonie met de omgeving. "We probeerden een ruimte te creëren waar het rustieke, oneerbiedige, authentieke en handgemaakte worden benadrukt, gebaseerd op een eigentijdse herinterpretatie van het gebruik van natuurlijke elementen en het Braziliaanse concept", aldus architect Metheus Farah.