Zo ziet de flagshipstore van Adidas in Dubai eruit

Zo ziet de flagshipstore van Adidas in Dubai eruit

Adidas heeft in Dubai een nieuwe flagshipstore geopend. Volgens het sportmerk is dit de meest digitale en duurzame Adidas-winkel in het Midden-Oosten. De ruim 1.400 vierkante meter grote winkel is te vinden in de Dubai Mall.

De winkel is ontworpen om meer te zijn dan een winkelbestemming, het biedt klanten de mogelijkheid om op een dieper niveau in contact te komen met Adidas en zich onder te dompelen in het sportmerk. "Het ontwerp gaat verder dan de traditionele winkelervaring, aangezien we de ruimte ook gebruiken om consumenten voor te lichten over onze ‘community’ door middel van digitale en analoge ervaringen en activaties in de winkel", aldus Amrith Gopinath, senior brand director bij Adidas. 

Door de winkel te integreren met de Adidas-app krijgen bezoekers toegang tot realtime productscans en een uitprobeerfunctie...

Adidas heeft in Dubai een nieuwe flagshipstore geopend. Volgens het sportmerk is dit de meest digitale en duurzame Adidas-winkel in het Midden-Oosten. De ruim 1.400 vierkante meter grote winkel is te vinden in de Dubai Mall.

De winkel is ontworpen om meer te zijn dan een winkelbestemming, het biedt klanten de mogelijkheid om op een dieper niveau in contact te komen met Adidas en zich onder te dompelen in het sportmerk. "Het ontwerp gaat verder dan de traditionele winkelervaring, aangezien we de ruimte ook gebruiken om consumenten voor te lichten over onze ‘community’ door middel van digitale en analoge ervaringen en activaties in de winkel", aldus Amrith Gopinath, senior brand director bij Adidas. 

Door de winkel te integreren met de Adidas-app krijgen bezoekers toegang tot realtime productscans en een uitprobeerfunctie genaamd ‘Bring it to Me’. Hiermee kunnen zij het gewenste product in de juiste maat aanvragen en dit – terwijl ze door de winkel lopen - naar zich toe laten komen. 

Als de meest duurzame Adidas-winkel in de regio tot nu toe, is de flagshipstore LEED Gold-gecertificeerd en maakt het gebruik van een uitgebreide reeks duurzame en verantwoord geproduceerde materialen, waaronder gerecycled plastic, schuim en textiel.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!