Ruim de helft van de Amerikanen gaat niet bij een winkel naar binnen waar dat een vriend of collega een negatieve ervaring mee heeft. Dat blijkt uit onderzoek van Verde Group en The Baker Retailing Initiative. Ongeveer vijftig procent van de consumenten liet weten een slechte winkelervaring te hebben gehad. En 31 procent vertelt dit ook door aan – gemiddeld vier – vrienden.
Het onderzoek is gehouden onder 1200 consumenten. Zij hebben in de vier weken voor kerst een aankoop van 2500 dollar of minder gedaan. De meest voorkomende klachten waren lange wachtrijen, moeite met het vinden van het gewenste product, personeel dat onbeleefd of onvoldoende op de hoogte was en moeite met het vinden van parkeerplaatsen.
“Dit onderzoek is uniek. Het laat namelijk zien dat 64 van de honderd Amerikaanse consumenten te horen zal krijgen over slechte productkwaliteit of slechte service. En wat de winkel in kwestie ook doet om de consumenten terug te lokken, de consumenten zullen geen stap in de winkel zetten, zo blijkt” aldus Paula Courtney, topvrouw van Verde Group.
Amerikanen niet bang om winkelier aan te pakken
Gepubliceerd op 15 maart 2006 om 00:00
Reacties 0