De nieuwe e-commerce scaleup Dwarfs wil dit jaar zeker twintig webwinkels overnemen. In de komende drie jaar moeten dat er vijftig tot zestig worden.
Dwarfs, eind vorig jaar opgericht door een groep Nederlandse ondernemers met een e-commerce-achtergrond, heeft bij investeerders en financiers 7,5 miljoen euro opgehaald. Binnenkort komen daar nog enkele tientallen miljoenen bij. Met die oorlogskas gaat het bedrijf succesvolle webshops met een omzet tussen de 0,5 en tien miljoen euro overnemen om ze exponentieel te laten groeien in binnen- en buitenland. Dwarfs richt zich daarbij op succesvolle verkopers op platforms als Amazon en bol.com.
De eerste overname is inmiddels een feit. Webwinkel Amco, verkoper van keukengerei en goed voor een jaaromzet van zes miljoen euro, is als eerste aan het portfolio van Dwarfs toegevoegd. Eigenaar Marco Coninx treedt daarbij als chief growth officer toe tot het managementteam van Dwarfs.
Dwarfs heeft het businessmodel afgekeken van het Amerikaanse Thrasio, dat binnen korte tijd uitgroeide tot een zogenoemde unicorn. “In Europa staat de overnamemarkt van kleine succesvolle e-commercebedrijven nog in de kinderschoenen”, zegt medeoprichter Demian Beenakker. Dwarfs is volgens hem de eerste partij die met deze strategie aan de slag gaat in Nederland.
Het managementteam van Dwarfs bestaat naast Beenakker en Coninx uit chief marketing officer Bas Urlings en chief financial officer Didos van Dam. RetailTrends sprak uitgebreid met de oprichters over de ambitieuze plannen. Het verhaal verschijnt later vandaag online.
Reacties 0