Zweedse Instabox neemt Red je Pakketje over

Het Zweedse techbedrijf voor pakketbezorging Instabox betreedt de Nederlandse markt en neemt Red je Pakketje over. De toetreding tot de Nederlandse markt volgt op een aankondiging van een financiering van 75 miljoen euro eerder dit jaar, geleid door investeerder EQT Ventures.

Beide bezorgdiensten maken gebruik van kluizen, waar klanten hun op dezelfde dag bestelde pakketje kunnen ophalen. Met de overname van Red je Pakketje versnelt Instabox de ambitie om een revolutie teweeg te brengen in last mile-leveringen. Red je Pakketje is als bedrijf jaarlijks verdubbeld voor vijf opeenvolgende jaren en heeft een sterke aanwezigheid in de markt weten te bemachtigen.

“Met Instabox zijn we in staat verder te groeien en onze dienstverlening uit te breiden met de snelste bezorging in de markt, of de gebruiker nu kiest voor thuisbezorging of levering in een pakketkluis”, aldus Sam Rohn, oprichter van Red je Pakketje. 

De overname is half april afgerond. De financiële details worden niet bekendgemaakt. De oprichters blijven actief in het nieuwe bedrijf, en herinvesteren een deel van de opbrengst terug in Instabox. De uitrol van kluisjes start volgende maand en winkeliers zullen vanaf de zomer de bezorgdienst kunnen aanbieden. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!