Consument is positiever, koopbereidheid neemt toe

Consument is positiever, koopbereidheid neemt toe

De stemming onder consumenten was in mei minder negatief dan een maand eerder. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.

Het consumentenvertrouwen kwam uit op -9, tegen -14 in april. Dat is net iets lager dan het gemiddelde van de laatste twintig jaar: -8. Zowel het oordeel over de economie als de koopbereidheid verbeterde.

De koopbereidheid kwam in mei uit op 1, tegen -2 in april. Voor het eerst sinds de coronacrisis is de koopbereidheid weer positief. Consumenten oordeelden positiever over de financiële situatie in de komende twaalf maanden en over de financiële positie in de afgelopen twaalf maanden. Ook vonden ze de tijd voor het doen van grote aankopen minder ongunstig dan in april.

Het hebben van een baan speelt een grote rol bij de koopbereidheid. Consumenten oordeelden in mei minder negatief over de toekomstige werkloosheid dan een maand eerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!