Een flexibele schil kan uitkomst bieden in turbulente tijden, aldus Bart, Operations Support Manager bij Goedhart-bouwmarkten. “Snel en flexibel op- en afschalen is een must naast het hebben van een vast team. Temper is daarvoor een perfect middel.”
De dagelijkse operatie van 17 Goedhart-bouwmarkten
Bart, in 1997 begonnen als verkoopmedewerker bij één van de Goedhart-bouwmarkten, houdt zich tegenwoordig als Operations Support Manager bezig met de dagelijkse operatie van 17 Goedhart-bouwmarkten. Waarvan zij, als franchisenemer van Intergamma, 15 GAMMA- en 2 KARWEI-bouwmarkten exploiteren.
Doordat de toestroom van klanten tijdens de coronapandemie groter was dan normaal, heeft dit ook gezorgd voor extra druk op het vaste personeel. “Om te zorgen dat de klant optimaal geholpen kan worden door onze vaste mensen, hebben we flexibel personeel ingeschakeld.”
Bart heeft voor Goedhart als eerste op het Temper-platform de functie coronacoördinator gecreëerd. “Die functie bestond toen nog niet. Ik heb contact gehad met onze accountmanager en we hebben samen de briefing geschreven. Binnen no-time was de functie gemaakt en de eerste klus geplaatst.
Hoe snel er dan geschakeld wordt en het contact dat ik altijd heb; dat zijn echt een van de belangrijkste redenen voor mij om samen te werken met Temper.”
FreeFlexer-fans in de flexpool
Bart is zeer te spreken over de kwaliteit van de FreeFlexers die in de verschillende bouwmarkten hebben gewerkt. En wederzijds zijn er ook veel FreeFlexers die erg te spreken zijn over het werken bij de Goedhart-locaties.
Hij verklaart: “Op een gegeven moment zagen wij dat bepaalde mensen altijd als eerste reageerden bij die locatie waar ze het super leuk hebben gehad. Ik noem dat altijd maar FreeFlexer-fans die we gecreëerd hebben die graag bij je willen werken.” Deze FreeFlexer-fans heeft Bart toegevoegd aan zijn flexpool.
Plan je diensten ver vooruit
Tips voor andere retailorganisaties die willen gaan werken met FreeFlexers heeft hij zeker: “Ook al zijn het vaak tijdelijke krachten, zet je shifts gelijk online zodra je weet dat je een uitdaging hebt in de planning. Want een FreeFlexer is een ondernemer, maar wil wel weten waar hij of zij aan toe is. Doordat ze zich ver van tevoren in kunnen schrijven bieden we ze perspectief en weet ik tijdig of onze planning op orde is.”
Met een annuleringstermijn van 24 uur kan je de shift een dag ervoor nog annuleren wanneer het niet nodig blijkt te zijn. Zo blijf je flexibel maar heb je wel de beste keuze uit gemotiveerde Freeflexers.
Daarnaast geeft hij aan dat het, ondanks dat het tijdelijke bijverdieners zijn, super belangrijk is dat je hen welkom laat voelen. “Wees duidelijk in de opdrachtomschrijving. Zorg voor een goede aanvullende briefing. En geef ze een welkom gevoel.”
Flexibele schil steeds belangrijker
Over de toekomst van flexibel werk is hij duidelijk. “Dit was al belangrijk, en wordt in toenemende mate belangrijker. Snel en flexibel op- en afschalen is een must naast het hebben van een vast team. Temper is daarvoor een perfecte oplossing. Ik hoop dat we nog meer uit deze waardevolle samenwerking kunnen halen.”
Over Temper
Via het digitale prikbord van Temper brengen we flexibele bijverdieners in contact met het actuele aanbod aan tijdelijke klussen bij bedrijven in de retail, horeca en logistiek. Dit levert al ruim 10.000 bedrijven een gemotiveerde flexibele schil op en zorgt ervoor dat meer dan 100.000 flexibele bijverdieners meer verdienen. Zo werkt Temper aan de toekomst van werk. Een toekomst waarin we aan flexibel werk net zoveel waarde toekennen als aan vast.
Lees meer over Temper >
Goedhart schakelt Temper in om piekdrukte op te vangen
Gepubliceerd op 27 juni 2021 om 21:00
Mark Kasper 6 jul, 01:29