Omzet H&M weer terug op niveau van voor corona

De omzet van H&M is weer terug op het niveau van voor de coronacrisis. Het tweede kwartaal van 2021 kwam de omzet twee procent hoger uit dan in dezelfde periode in 2019. 

In vergelijking met vorig jaar nam de omzet het afgelopen kwartaal toe met 75 procent en kwam uit op 46,5 miljard Zweedse kronen (4,6 miljard euro). Aan het begin van het tweede kwartaal waren 1300 winkels van het modeconcern nog gesloten en de winkels die wel open waren hadden nog te maken met diverse coronamaatregelen, zoals het beperkt aantal klanten in de winkel.

Volgens H&M zet het herstel van de modeketen verder in naarmate consumenten meer gevaccineerd zijn en steeds meer winkels open mogen. De onlineverkopen blijven - ondanks het heropenen van de winkels - stijgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!