Winnaar/verliezer van de week: ANWB en Miss Etam

RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: ANWB en Miss Etam.

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: ANWB en Miss Etam.

Winnaar: ANWB
Ach, ANWB-stelletjes. Wie kent ze niet? Met hetzelfde uniseks windjack, dezelfde Human Nature-schoenen en op hetzelfde type fiets. 'Als wij maar nooit zo worden', zeggen we dan. Weet je wat, dachten ze bij de ANWB, we spelen daar ludiek op in. Met een over-de-top knalgeel uniseks campingpak met 'ANWB' in grote witte letters erop. En wat blijkt: het is een doorslaand succes. Binnen twee dagen waren alle tweeduizend exemplaren uitverkocht. Vooral twintigers en dertigers sloegen toe. "Het is de grootste hit in onze gele ANWB-familie", aldus een woordvoerster tegen het AD. De ANWB aarzelde niet en komt in september met een nieuwe voorraad., dan van vierduizend campingpakken.

Verliezer: Miss Etam
Binnenkort is het dan echt einde verhaal voor de winkels van Miss Etam. Eigenaar Martijn Rozenboom meldde deze week aan RetailTrends dat er nog 22 winkels open zijn waar de overgebleven voorrraden worden verkocht. Eind deze maand sluiten twintig daarvan de deuren, eind juli volgen de laatste twee. Wat er daarna met het merk gebeurt, is niet duidelijk. Rozenboom, die Miss Etam samen met onder meer Steps en Promiss overnam na het faillissement van FNG, zegt dat er eind dit jaar een rebranding komt. Maar om hoeveel winkels het gaat en wanneer die weer opengaan, is volgens hem nog niet bekend.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen