Consumenten geven meer uit dan voor de coronacrisis

Nederlandse consumenten geven via pin, contant en iDeal al ruim een maand meer uit dan normaal. Het gaat om een verschil van zo'n vijf procent, blijkt uit transactiedata van ING.

Via internet wordt er ook nog steeds meer gekocht dan voor de coronacrisis. De waarde van online-aankopen ligt ruim dertig procent boven normale niveaus. Wel daalt het aandeel van online in de totale waarde van transacties. In januari was dat ruim 45 procent, in juni nog 32 procent.

Pre-corona was het aandeel van online ruim 25 procent. "Kennelijk wijken consumenten minder uit naar webshops nu de winkels weer verder open zijn." In winkels geven consumenten nog altijd zo'n vijf procent minder uit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!