Helft Yves Rocher-filialen sluit deuren

De helft van de 22 Yves Rocher-winkels in Nederland heeft zijn deuren gesloten of gaat dat op korte termijn doen. Dat bevestigt Rewinder Adjodha, voorzitter van de Vereniging van Franchisenemers van Yves Rochers. In Leidschendam, Utrecht, Leeuwarden en Breda zijn de filialen al gesloten. Die in Amstelveen, Eindhoven, Den Bosch, Almere, Amersfoort, Alkmaar, Doetinchem en Apeldoorn volgens waarschijnlijk dat voorbeeld.

Bovendien zijn er geluiden dat ook de andere franchisewinkels dicht gaan, en alleen de winkels die Yves Rocher zelf beheert over blijven.

Volgens Adjodha heeft het hoofdkantoor van de cosmeticaketen de franchisenemers de afgelopen twee jaar bijna niet ondersteund met promotie. Als die er al was, dan was die op de Vlaamse en niet op de Nederlandse markt gericht.

“Vroeger konden de klanten in de winkels profiteren van dezelfde voordelen die golden voor mensen die bestelden per postorder. Dat kan nu niet meer. Daar hebben met name de kleinere winkels last van. Zij zitten vaak niet op locaties waar veel mensen langslopen.” Yves Rocher was niet bereikbaar voor commentaar.

Reacties 1


Maria de Ville 26 apr, 21:20

Ik vind het zo verdomd jammer dat het met de Yves Rocher-winkels in ons land sinds omstreeks 1990 zo slecht gaat. Rond 1984 of 85 werd de eerst YR-winkel in de Haarlemmerstraat te Leiden gevestigd. Ik was er snel bij en gebruik sindsdien uitsluitend de YR-producten, die ik nog altijd werkelijk fantastisch vind. Echter de online benadering van de klant, hoewel erg vriendelijk & behulpzaam, is niet echt wat wij in Nederland gewend zijn. Ook de hele online bestelprocedure gaat heel anders dan bij ons in NL. Kennelijk vindt zowel Yves Rocher Belgie als Yves Rocher Bretagne ons land niet belangrijk genoeg om een klantbenadering op maat in te voeren! Nogmaals, jammer in het kwadraat, en een gemiste kans voor YR.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!