Hornbach mag naar Ressen, concurrentie heeft het nakijken

Hornbach mag naar Ressen, concurrentie heeft het nakijken

Bouwmarktketen Hornbach mag zich vestigen bij de ovatonde in Ressen, bij Nijmegen. De Raad van State heeft bezwaren van Intergamma, Praxis en dierenspeciaalzaak De Bok in Bemmel afgewezen.

De tegenstanders vrezen dat de komst van de bouwmarkt en het bijbehorende tuincentrum tot leegstand zal leiden in onder meer Arnhem-Zuid en op het Mercuriuspark in Nijmegen. De Raad van State vindt dat dit niet aannemelijk is gemaakt. Daarnaast maakten ze bezwaar tegen de bestemmingsplanwijziging, maar volgens de hoogste bestuursrechter is daar niets mis mee. Nijmegen mag Hornbach buiten het stedelijk gebied een plek geven.

De achttiende vestiging van Hornbach in Nederland, en de derde in Gelderland, wordt zo'n twintigduizend vierkante meter groot. Het assortiment bestaat uit 120 duizend artikelen. Er komt ook een drive-in van vierduizend vierkante meter, waar zware spullen kunnen worden opgehaald. 

Concurrenten stappen steevast naar de rechter als Hornbach zich in de buurt wil vestigen. Tot nu toe haalde dat nooit iets uit. Ook niet in Apeldoorn, waar de medewerkers donderdag de sleutels kregen.

Afbeelding: zo komt het er uit te zien in Ressen

Reacties 3


Leendert Thijssen 30 jul, 11:03

Het viel me laatst op hoe druk het is bij Hornbach (Utrecht/Nieuwegein).
Weet iemand wat het succes is van Hornbach i.v.m. de concurrentie?


x b 30 jul, 16:42

Het is triest dat Intergamma en Praxis telkens rechtszaken voeren om de vestiging van nieuwe filialen van Hornbach te verhinderen. Dit bevestigt eens te meer dat deze bouwmarkten niet op eigen kracht kunnen winnen. Wellicht moeten ze eens minder kijken naar anderen en zelf hun service en prijzen onder de loep nemen. Maar zelfreflectie is blijkbaar moeilijk.


Arie Feenstra 5 aug, 11:37

Gamma en praxis willen met 0 productkennis en 0 service op de werkvloer hun toch al slechte kwaliteit zien te slijten. Laar ze eerst eens beginnen met kwaliteit verkopen ipv bagger. Wellicht dat ze daarmee iets kunnen winnen.
Als ze daarbij ook nog eens personeel gaan opleiden met vakkennis over het gebruik van materiaal, zodat een klant goede adviezen kan krijgen ipv met een kluitje in het riet te worden gestuurd, dan zouden ze misschien verschil kunnen maken. Maar nee, ze hebben alleen maar oog voor zoveel mogelijk geld binnenharken voor zo weinig mogelijk kwaliteit en service

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!