Designer Outlet Roermond trekt dit jaar waarschijnlijk de helft minder bezoekers dan in 2019. Door de coronacrisis zullen het er ongeveer vier miljoen worden, tegen een recordaantal van 8,3 miljoen twee jaar geleden.
Die verwachting spreekt managing director Pieter van Voorst Vader van moederbedrijf McArthurGlen uit in een gesprek met RetailTrends. De outlet in Roermond was de eerste maanden van het jaar noodgedwongen dicht. Bovendien is het toerisme uit niet-EU-landen en China, vóór de coronacrisis nog zo belangrijk voor de outlet, helemaal weggevallen. In deze periode blijven ook veel Duitsers weg, omdat de oosterburen Nederland als hoogrisicogebied hebben bestempeld.
Designer Outlet Roosendaal valt ook onder McArthurGlen. Die outlet, die veel lokaler is georiënteerd, doet het inmiddels weer wat beter dan in 2019. Maar door de sluiting in de eerste maanden zal ook daar het bezoekersaantal over het hele jaar lager uitvallen. Van Voorst Vader verwacht dat het iets boven de miljoen blijft steken. In 2019 waren het er zo’n 1,7 miljoen.
Reacties 0