Het Chinese damesmodemerk Gloria heeft een conceptstore geopend in de zuidelijke stad Guangzhou. Even ontsnappen aan de drukte van alledag? Dat kan hier prima.
De Japanse studio I In tekende voor het ontwerp van de store van 270 vierkante meter, die uit drie delen bestaat. Bij de entree maakt de klant kennis met de merkidentiteit. Er hangt een enorme kroonluchter, bestaande uit vele kleine bolvormige hanglampen geclusterd in een halve bol, boven een echte boom. Op een display op de muur wordt de geschiedenis van het merk verteld.
In het tweede deel zijn de kledingstukken te vinden. Boven aan de...
Het Chinese damesmodemerk Gloria heeft een conceptstore geopend in de zuidelijke stad Guangzhou. Even ontsnappen aan de drukte van alledag? Dat kan hier prima.
De Japanse studio I In tekende voor het ontwerp van de store van 270 vierkante meter, die uit drie delen bestaat. Bij de entree maakt de klant kennis met de merkidentiteit. Er hangt een enorme kroonluchter, bestaande uit vele kleine bolvormige hanglampen geclusterd in een halve bol, boven een echte boom. Op een display op de muur wordt de geschiedenis van het merk verteld.
In het tweede deel zijn de kledingstukken te vinden. Boven aan de muur zijn afbeeldingen geschilderd door de Japanse illustrator Chalkboy, die delen van de wereldkaart voorstellen. Achterin, in een donkere ruimte, is de VIP-zone. De lampen, op diverse hoogtes en op verschillende afstanden van elkaar, zorgen voor een dromerige sfeer. Alsof je zelf tussen de sterrenbeelden hangt.