Hugo Boss: omzet in 2025 naar vier miljard

De omzet van Hugo Boss moet in 2025 vier miljard euro bedragen, twee keer zoveel als nu. Die ambitie sprak het Duitse modeconcern uit bij de presentatie van een nieuwe groeistrategie.

De merken Hugo en Boss krijgen een nieuwe 'look en feel'. Zo worden de logo's en de marketing opgefrist. Daarnaast wordt tachtig procent van de winkels de komende drie jaar in een nieuw jasje gestoken. Daar wordt vijfhonderd miljoen euro voor uitgetrokken. Om meer jongeren aan te spreken, wordt zo'n 150 miljoen in digitalisering gestoken.

De herenkleding van Boss moet in 2025 goed zijn voor een omzet van 2,6 miljard euro, de dameskleding voor vierhonderd miljoen (een verdubbeling). Het merk Hugo moet achthonderd miljoen euro in het laatje brengen. Geurtjes, horloges en brillen moeten zo'n tweehonderd miljoen omzet opleveren.

De groeistrategie werd gepresenteerd door de onlangs aangetreden ceo Daniel Grieder, die afkomstig is van Tommy Hilfiger. Hij toonde zich tevreden over de prestaties in het tweede kwartaal, waarin de omzet 133 procent hoger uitviel dan in dezelfde periode vorig jaar. Vergeleken met twee jaar geleden lagen de verkopen vier procent lager.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!