Hollandse bloemen in de verdrukking

De positie van de Nederlandse bloemensector is internationaal tanende. Landen als Kenia, Israël, Oeganda, Tanzania en Zambia en Ethiopië veroveren steeds meer marktaandeel. Ook hier. Ongeveer een kwart van de bloemen in Nederland komt uit dergelijke landen. De positie is volgens D. Faber, voorzitter van de Vereniging van Bloemenveilingen Nederland, deels te versterken door innovatie.

Maar niet door innovatie alleen. De infrastructuur in Nederland zal ook moeten worden verbeterd. De besluiteloosheid rond de aanleg van nieuwe wegen is een groot knelpunt. “Grote supermarktbedrijven als Tesco, Carrefour en Albert Heijn willen dat de bloemen precies op tijd worden afgeleverd. Gebeurt dat niet, dan schroomt men niet om volle vrachtwagens terug te sturen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!