DHL profiteert van groei e-commerce

DHL heeft in het tweede kwartaal van dit jaar zijn resultaten sterk weten te verbeteren. De omzet van het vervoerbedrijf lag in deze periode ruim 22 procent hoger dan een jaar eerder. De omzet kwam daarmee uit op 19,5 miljard euro tegenover 15,9 miljard in 2020. 

De nettowinst bedroeg 1,3 miljard euro. In dezelfde periode vorig jaar ging het nog om 525 miljoen euro winst. Het succes heeft het vervoerbedrijf te danken aan de sterk groeiende vraag naar e-commerce en het aantrekken van de wereldhandel. 

Begin dit jaar kwam het vervoerbedrijf nog met extra DHL-punten in 250 HEMA-winkels. Deze extra punten waren nodig omdat er sinds de lockdown extreem veel online werd besteld, aldus de bedrijven. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!