Action: ‘Kwart van de webshopklanten komt wekelijks terug’

De pilot die discounter Action draait met zijn webshop, loopt boven verwachting. “Een kwart van de klanten komt wekelijks kijken naar de nieuwe aanbiedingen”, zegt een woordvoerder desgevraagd aan RetailTrends. 

Action startte in juni met de pilot. Wekelijks biedt de discounter vijf tot zeven nieuwe producten aan die ze online-only verkopen. “Bij sommige producten zien we een blijvende vraag. Die artikelen laten we nu voor langere tijd staan.”

De volgende stap is dat Action experimenteert met de verkoop van grotere en luxere producten, zoals barbecues. “Daarvoor kijken we naar producten die de klant in de winkel niet gemakkelijk mee kan nemen”, legt de woordvoerder uit. Bijvoorbeeld omdat het item te groot is of omdat er een hoger prijskaartje aan hangt. “Dat zijn de assen waarop Action dingen aan het proberen is. Daarin moet de Action-formule herkenbaar blijven.”

Naast de normale klant merkt de retailer op dat de online-aanbiedingen ook interessant zijn voor handelaren. “Blijkbaar is de aanbieding zo sterk dat mensen het in grotere aantallen bestellen om vervolgens weer zelf aan te bieden.” Het was Action er hier niet om te doen. “Het past bij wat ons in onze winkels lukt:: een goed product aanbieden voor een hele aantrekkelijke prijs.”

Hoeveel omzet Action momenteel haalt uit e-commerce, kan de woordvoerder niet zeggen. “Alleen dat we een begroting hebben gemaakt, zowel voor verkoop als voor traffic. Daar zitten we boven, dus dat is positief.” De pilot duurt nog tot eind dit jaar. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!