Lidl-klanten gedupeerd door pinpasfraude

Veel klanten van Lidl in Zaandam zijn het slachtoffer geworden van pinpasfraude. Criminele hebben pinpasjes gekopieerd. Het zogenaamde skimmen is hiermee nu ook in winkels doorgedrongen, nadat het al eerder op pinautomaten werd toegepast. De Zaanse politie bevestigt de fraude, maar doet verder weinig uitspraken over de zaak.

Er wordt melding gemaakt van meer dan honderd Lidl-klanten die flinke sommen geld zijn kwijtgeraakt. Dat gebeurde doordat hun bankpas tijdens het afrekenen werd gekopieerd. Ook pincodes werden verkregen, waarschijnlijk door een camera boven de kassa. De slachtoffers zijn bij verschillende banken aangesloten. Bij een van hen werd 1250 euro van de rekening afgeschreven in twee dagen.

Interpay bekijkt in een onderzoek of medewerkers van de Lidl-vestiging betrokken zijn bij de fraude. Bob Gouloose van Currence, product- en merkeigenaar van pin en chipknip: “De mensen die schade hebben ondervonden in deze zaak worden in ieder geval schadeloos gesteld.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!