De coronacrisis bepaalt al meer dan anderhalf jaar de wereldwijde gang van zaken. De contouren van 'terug naar normaal' lijken vorm te krijgen. RetailTrends maakt met het onderzoek 'Impact van de coronacrisis op retail' de balans op.
Hoe kijken retailers terug op de afgelopen achttien maanden? Hoe ervaarden ze de steun van de overheid en zouden winkeliers zonder NOW-subsidie nog hebben bestaan? Dat en meer vroeg RetailTrends aan 125 retailers en de uitkomst lijkt rooskleuriger dan gedacht.
We gingen in gesprek met diverse ondernemers uit verschillende branches. "De coronacrisis was een emotionele en fysieke rollercoaster voor ons bedrijf en onze medewerkers. We hebben veel omzet en winst verloren en moesten constant anticiperen op de veranderende maatregelen", vertelt Erwin Rutten, managing director van Takko Fashion Nederland, België en Frankrijk.
Onlinewoonwinkel fonQ ervaarde de pandemie als e-commercespeler anders. "Er is een aantal aspecten waarbij wij geluk hadden, zoals bij de verhoogde vraag naar interieurproducten. Dat heeft ons uiteraard geholpen. Tegelijkertijd hadden we daardoor uitdagingen met onze partners en leveranciers", stelt ceo Jeremiah Albinus.
Alle uitkomsten van het onderzoek staan in het septembernummer dat volgende week verschijnt. Interesse in het ontvangen van het bijbehorende persbericht? Klik dan hier.
Reacties 0