Een (bijna letterlijk) ijzersterk design

Een (bijna letterlijk) ijzersterk design

Multibrandstore MKR steekt zijn nieuwste winkel in een geheel nieuw jasje. Met het design wil de architect afwijken van de heersende normen. 
 

De winkel beslaat honderd vierkante meter, staat in Sevilla in Spanje en is ontworpen door architect Guillermo Vázquez Consuegra. De renovatie komt volgens hem voort uit de vraag om de bestaande winkelruimte te reorganiseren en een nieuw imago te geven. 


Wat lijkt op ijzer, is in werkelijkheid aluminium. Het doel van dit materiaal is homogeniteit uit te stralen en daardoor een samenhang te creëren in de winkel. Dit is dan ook het belangrijkste materiaal in de winkel en is op verschillende manieren bewerkt: gelamineerd, geëxtrudeerd en...

Multibrandstore MKR steekt zijn nieuwste winkel in een geheel nieuw jasje. Met het design wil de architect afwijken van de heersende normen. 
 

De winkel beslaat honderd vierkante meter, staat in Sevilla in Spanje en is ontworpen door architect Guillermo Vázquez Consuegra. De renovatie komt volgens hem voort uit de vraag om de bestaande winkelruimte te reorganiseren en een nieuw imago te geven. 


Wat lijkt op ijzer, is in werkelijkheid aluminium. Het doel van dit materiaal is homogeniteit uit te stralen en daardoor een samenhang te creëren in de winkel. Dit is dan ook het belangrijkste materiaal in de winkel en is op verschillende manieren bewerkt: gelamineerd, geëxtrudeerd en gesmolten.

Centraal in de winkel staat de spiraalvormige trap. Deze helix fungeert als een gigantische bout en zorgt voor een verbinding tussen de verschillende verdiepingen. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!