Bever komt met eigen duurzaamheidskeurmerk

Outdoorketen Bever heeft het duurzaamheidskeurmerk ‘Our Planet’ gelanceerd. De Nederlandse retailer werkt daarvoor samen met zusterbedrijven Retail Concepts in België en het Britse Cotswold Outdoor. 

De producten met het Our Planet-keurmerk zijn van duurzaam of gerecycled materiaal gemaakt of worden schoner geproduceerd. Ook wordt gekeken naar de arbeidsomstandigheden. Het keurmerk kan ook worden toegekend aan producten die niet volledig duurzaam zijn geproduceerd. Dat is volgens Bever omdat ook de lange levensduur van de producten een rol speelt. Producten die niet volledig duurzaam geproduceerd zijn maar wel lang meegaan, zorgen er voor dat minder geproduceerd hoeft te worden.

Manager duurzaamheid & innovatie Christian de Jong van Bever zegt dat het Our Planet-keurmerk geen doel op zich is, maar onderdeel van het grotere doel om de consument te helpen duurzamer om te gaan met producten. “Deze lancering is weer een belangrijke stap voorwaarts.” Inmiddels zijn in de winkel en webshop van Bever ruim drieduizend producten met het Our Planet-keurmerk te vinden.


Christian de Jong is op 7 oktober spreker tijdens het event Changemakers in Retail. Hier gaat hij uitgebreid in op de duurzame ambities van Bever en de uitdagingen waar de retailer tegenaan loopt. Voor meer informatie of tickets, klik hier
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!