'Consument is plezier in winkelen kwijt'

'Consument is plezier in winkelen kwijt'

Ruim de helft van de consumenten vindt fysiek winkelen onder de huidige omstandigheden niet leuk. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Manhattan Associates onder ruim elfhonderd Nederlandse consumenten.

Van de respondenten zegt 58 procent dat shoppen met de huidige coronamaatregelen niet leuk is. Slechts vijftien procent zegt fysiek winkelen nooit leuk te hebben gevonden en de rest (27 procent) vindt winkelen zelfs onder de huidige omstandigheden nog leuk.

Uit het onderzoek blijkt verder dat fysieke winkels wat de consument betreft nog wel potentie hebben. Slechts een kwart van de ondervraagden zegt liever online te blijven shoppen, ook nu de winkels weer open zijn. Ondanks de lockdownperiode bleef de behoefte om winkels te bezoeken voor ruim de helft van de ondervraagden gelijk. Een derde van de consumenten bezocht ‘niet-essentiële winkels’ in de eerste week na heropening.


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!